مبل

مبل دوستدار محیط زیست

مبل دوستدار محیط زیست اگر شما هم جزو افرادی هستید که به حفظ محیط زیست فکر می کنید، احتمالا در مورد مبلمان دوستدار محیط زیست شنیده اید. یکی از ابعاد حیات محیطی استفاده از وسایل و تزئینات پایدار است. حتی مبلمان منزل شما می تواند سازگار با محیط زیست و پایدار باشد. دغدغه حفظ محیط زیست باعث شده تا تولیدکنندگان محصولات مختلف و همچنین مبلمان به فکر تولید مبلمانی بیفتند که کمترین تاثیر زیست محیطی را داشته باشد. در این مقاله در مورد مبلمان دوستدار محیط زیست صحبت خواهیم کرد. این مقاله جالب را از دست ندهید.

 

مبل دوستدار محیط زیست

مبل دوستدار محیط زیست

مبلمان دوستدار محیط زیست چه نوع مبلمانی هستند؟

مبلمان پایدار یا مبلمان دوستدار محیط زیست انواعی از مبلمان هستند که از صفر تا صد مرحله تولید مبلمان، در طول استفاده و همچنین پس از پایان عمر محصول، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کنند. در نتیجه در تولید این نوع مبلمان از نحوه تهیه و فرآوری چوب گرفته تا نحوه استفاده مشتری و در نهایت قابلیت بازیافت اجزای مبلمان حائز اهمیت است.

مبل دوستدار محیط زیست

انواع مبلمان سازگار با محیط زیست، از مبلمان سبز تا مبلمان پایدار!

برای تولید مبلمان سازگار با محیط زیست می توان رویکردهای مختلفی را در پیش گرفت. مبلمان سازگار با محیط زیست با عباراتی مانند؛ مبلمان پایدار و مبلمان سبز نیز ذکر شده است. مبلمان سازگار با محیط زیست را می توان از مواد خام بازیافتی که قابل استفاده مجدد هستند، یا می توان با استفاده از مواد و روش های باکیفیت که عمر طولانی دارند، ساخت. وجود برخی ویژگی ها در مبلمان دوستدار محیط زیست باعث شده تا این نوع مبلمان مورد توجه افرادی قرار گیرد که به زمین اهمیت می دهند.

ویژگی های مبلمان پایدار چیست؟

تا اینجا ما یاد گرفتیم که چه نوع مبلمان سازگار با محیط زیست هستند. حال باید دید این نوع مبلمان چه ویژگی هایی دارد. مبلمان پایدار باید تمام یا اکثر ویژگی های زیر را داشته باشد تا به عنوان مبلمان پایدار شناخته شود. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

مواد مورد استفاده در ساخت مبلمان
کارکرد مبلمان
استفاده حداقلی از مواد شیمیایی و سمی
کمترین زباله را تولید کنید
حمل و نقل پایدار
استفاده از الیاف طبیعی
قابلیت تفکیک اجزای مبلمان
کیفیت و طول عمر بالا

1. مبلمان سازگار با محیط زیست. از چه منابعی تولید می شوند؟

اولین قدم در تولید مبلمان دوستدار محیط زیست استفاده از منابع و موادی است که به صورت استاندارد و صحیح تهیه شده اند. برداشت پایدار و مسئولانه از جنگل ها و سایر منابع یکی از گام های مهم در تولید محصولات پایدار است.

به عنوان مثال در رابطه با مبلمان چوبی باید چوب استفاده شده در تولید آنها به صورت قانونی و صحیح حذف شود. در برخی از کشورها، شورایی برای نظارت بر برداشت چوب وجود دارد و این تضمین می کند که چوب به طور مسئولانه و پایدار برداشت می شود.

مبل دوستدار محیط زیست

 

مواد بازیافتی مبلمان

یا برخی از مبلمان را می توان از مواد بازیافتی و قابل استفاده مجدد ساخت. به عنوان مثال، برخی از مواد مانند پلاستیک، آلومینیوم و سایر فلزات و یا حتی برخی از انواع چوب که قبلاً در دستگاه‌های دیگر استفاده شده‌اند، پس از فرآوری در مبلمان استفاده می‌شدند.

به طور کلی، مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت مبلمان سازگار با محیط زیست باید؛ آنها باید منابع پایدار، نرخ تجدید بالا، مواد قابل بازیافت و از نظر سلامتی، بدون آسیب به سلامت انسان باشند.

2. مبلمان سازگار با محیط زیست و کاربردی!

مبلمان سازگار با محیط زیست؛ باید کاربردی و مفید باشد. تصور کنید مبلمانی خریداری کرده اید که استاندارد نیست و نیازهای شما را برآورده نمی کند. پس از مدتی احتمالا متوجه خواهید شد که این فقط یک وسیله جانبی است و نیازی به آن ندارید. در نتیجه زودتر از یک محصول پایدار و کاربردی دور ریخته می شود. همین موضوع مغایر با حفظ محیط زیست است.

مبل دوستدار محیط زیست

3. حداقل مواد شیمیایی و سموم در مبلمان پایدار

در ساخت مبلمان سازگار با محیط زیست نباید از مواد شیمیایی مضر یا مواد سمی استفاده شود. مواد پولیش مورد استفاده در مبلمان یکی از انواع مواد شیمیایی و غیر طبیعی هستند که گازهای سمی مانند فرمالدئید از خود ساطع می کنند. در نتیجه تولیدکنندگان باید در انتخاب مواد پولیش مبلمان دقت کافی داشته باشند. حلال های پولیش بر پایه آب بهترین انتخاب برای استفاده در تولید مبلمان هستند.

مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست-مبل دوستدار محیط زیست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *