مبل

مبل مقاوم در برابر لکه

مبل مقاوم در برابر لکه یکی از بزرگترین نگرانی ها هنگام خرید مبلمان این است که چقدر مقاوم در برابر لکه هستند. مبل های لوکس بسیار گران هستند و باید برای مدت طولانی دوام بیاورند. بنابراین خوب است بدانید که چگونه پارچه های ضد لکه را تمیز کنید. ما در نظافت مبلمان درخشش کلیه خدمات نظافت مبلمان هانی را با بالاترین کیفیت ارائه می دهیم.

 

مبل مقاوم در برابر لکه

مبل مقاوم در برابر لکه

پارچه های تیره رنگ

به ناچار مقداری غذا یا نوشیدنی ریخته می شود که به مرور زمان پارچه را تغییر رنگ می دهد. بنابراین بیشتر افراد، به خصوص آنهایی که کودکان و حیوانات خانگی دارند، پارچه های تیره رنگ را به همین دلیل ترجیح می دهند.

مبل مقاوم در برابر لکه

خرید مبلمان با پارچه‌های مقاوم در برابر لک

با این حال، توسعه اخیر پارچه‌های مقاوم در برابر لک، خرید مبلمان جدید را آسان‌تر کرده است، زیرا دوستداران حیوانات خانگی و والدین به خرید مبلمان با رنگ‌های تیره محدود نمی‌شوند. متوجه خواهید شد که برندهای مبل چرم لوکس دارای مدل های مبلمانی هستند که می توانند لکه ها و کثیفی ها را در کنار دوام به خوبی کنترل کنند و در رنگ ها، بافت ها و متریال های مختلف تولید می شوند.

پارچه ها چگونه ضد لک هستند؟

اسپری های ضد لک راه حل های کوتاه مدتی هستند که به جلوگیری از تغییر رنگ مبلمان شما کمک می کنند و معمولا هر دو سال یکبار استفاده می شوند.

از سوی دیگر، پارچه های مقاوم در برابر لکه، پارچه های پرفورمنس با خاصیت مقاومت در برابر لکه در مواد پارچه هستند. پارچه های پرفورمنس کثیفی را جذب نمی کنند و هرگونه کثیفی روی مبل را می توان به راحتی با یک پارچه خشک یا مرطوب تمیز کرد.

بنابراین پارچه های ضد لک اغلب رنگ مبل را برای مدت طولانی حفظ می کنند و این مبل ها را در تمام اقلیم ها و فصول زیبا جلوه می دهند.

انواع پارچه های ضد لک

پارچه های طبیعی مانند پنبه، پشم و ابریشم؛ پارچه های مصنوعی مانند نایلون و پلی استر؛ و پارچه های کامپوزیتی که ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی هستند. تمام پارچه های استفاده شده در مبل های لوکس ضد لک نیستند و در اینجا فقط به آنهایی می پردازیم که این ویژگی را دارند.

نگهداری از مبل های ضد لک آسان است زیرا ذاتاً در برابر لکه مقاوم هستند.

مواد طبیعی حس بهتری دارند و معمولا کیفیت بهتر و گرانتر از مواد مصنوعی دارند. با این حال، آنها مستعد لکه شدن هستند و نیاز به نگهداری منظم دارند، مگر اینکه با پوشش های مقاوم در برابر لکه محافظت شوند.

پلی استر

پلی استر یک ماده مصنوعی است. این یک ماده ارتجاعی است که در برابر استفاده زیاد بدون محو شدن یا تغییر شکل مقاومت می کند. همچنین چروک نمی شود و به سرعت خشک می شود، ویژگی که در روزهای اولیه تولید آن را جذاب کرده است.

جدای از لباس، پلی استر به دلیل خاصیت ضد لک و بوی بدی که دارد برای مبلمان انتخابی محبوب است. این ماده دارای بافتی قوی است که از جذب لکه ها در پارچه و لکه ها جلوگیری می کند. علاوه بر این، خاصیت سبک وزن و رطوبت گیر آن از پارچه در برابر بو محافظت می کند.

پشم

پشم یکی از قدیمی ترین موادی است که امروزه استفاده می شود به دلیل تطبیق پذیری آن. همچنین، پشم بادوام و انعطاف پذیر است. الیاف پشم ساختاری طبیعی مانند فنر دارند که به حفظ شکل آنها کمک می کند.

به علاوه، پارچه رطوبت را جذب نمی کند، بنابراین از ایجاد لکه، کپک و کپک جلوگیری می کند. یکی از معایب پشم نگهداری زیاد و نیاز به تمیز کردن حرفه ای منظم است. همچنین گرانتر است زیرا یک فیبر طبیعی است. با این حال، پشم اغلب با مواد مصنوعی مانند پلی استر ترکیب می شود تا ماده ای کم تعمیر و نگهداری ایجاد شود که دارای مزایای پشم و پلی استر است، مانند مقاومت در برابر لکه، بافت و حفظ رنگ.

پارچه های مخلوط

پارچه های مخلوط و در هم تنیده پارچه هایی هستند که از الیاف مخلوط طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند. پارچه های ترکیبی بسته به عملکرد، هزینه یا ظاهر مورد نظر ممکن است حاوی دو یا چند الیاف باشند. الیاف طبیعی و مصنوعی به تنهایی دارای مزایا و معایبی هستند.

مبل مقاوم در برابر لکه

ترکیب پارچه ها

با این حال، ترکیب به پارچه ها اجازه می دهد تا از هر ماده ای برای بهبود عملکرد استفاده کنند. به عنوان مثال، ترکیبی از الیاف پنبه و پلی استر پارچه ای با مقاومت در برابر چین و چروک و لکه تولید می کند. پارچه های کامپوزیتی شامل ترکیبی از الیاف سلولزی مانند پنبه، پشم، کتان و ابریشم با الیاف مصنوعی از جمله پلی استر، ویسکوز، اکریلیک و پلی آمید است.

مبل مقاوم در برابر لکه

از طرفی دارای معایبی مانند انعطاف پذیری است. در حالی که الفین بادوام است، در قسمت های پرکاربرد مانند لبه های مبل پوشیده می شود. همچنین انجام می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مبل مقاوم در برابر لکه-مبل مقاوم در برابر لکه-مبل مقاوم در برابر لکه-مبل مقاوم در برابر لکه-مبل مقاوم در برابر لکه-مبل مقاوم در برابر لکه-مبل مقاوم در برابر لکه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *