مبل, تعمیرات مبل

نو کردن مبل کهنه

نو کردن مبل کهنه گاهی قالب یا اسکلت مبل به مرور زمان و به دلیل استفاده مکرر حالت اولیه خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی است که کوسن صندلی مبل دچار تورفتگی می شود. این مشکل به راحتی قابل حل است؛ برای این منظور به یک تکه چوب چند لایه مستحکم و مقاوم نیاز دارید. کوسن صندلی را بردارید، چوب را دقیقاً به اندازه کف بالش ببرید و در آنجا ببندید. سپس بالش را برگردانید.

 

 

نو کردن مبل کهنه

نو کردن مبل کهنه

نو کردن مبل کهنه

البته گاهی تورفتگی به شکل مبل ارتباطی ندارد و این کوسن های مبل هستند که پس از نشستن و برخاستن مکرر حالت اولیه خود را از دست می دهند.نو کردن مبل کهنه  این کاملا طبیعی است و با گذشت زمان اتفاق می افتد. خوشبختانه حل این مشکل خیلی سخت نیست. فقط زیپ روی کوسن ها را باز کنید و فرورفتگی ها را با قرار دادن پارچه پلی استر یا نخی در آن پر کنید. همچنین لازم است یک خط کش بلند بردارید و یک حوله دور آن بپیچید. با استفاده از این خط کش می توانید پنبه یا پارچه را به تمام گوشه ها و کناره های کوسن ها برسانید و شکل یکدستی به آنها بدهید.

انواع مبلمان کهنه

برخی از انواع کوسن های مبل با فوم یا اسفنج لایه ای پر می شوند. فوم یا اسفنج به مرور زمان آویزان می شود و چگالی اولیه خود را از دست می دهد. برای پر کردن فرورفتگی این نوع کوسن ها باید فوم یا اسفنج را تعویض کنید.

بازسازی مبل قدیمی با مراقبت از روکش آن

گاهی اوقات تجدید یک مبل قدیمی به سادگی تماس با یکی از مراکز خدمات شستشوی مبل در منزل است. اگر زمان کافی دارید و به دنبال راه حل مقرون به صرفه تری هستید، می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

البته این راه حل تنها زمانی مناسب است که مبل شما لکه دار باشد. اگر احساس می کنید رنگ مبل رفته دو راه حل دیگر خواهید داشت: رنگ کردن روکش کوسن ها یا تعویض روکش ها البته اگر می خواهید و در دوخت مهارت دارید.

پوشش پارچه رنگرزی

برای نوسازی مبل قدیمی به این شکل به رنگ گچی و کمی چسب کاغذی نیاز دارید. رنگ را در آب حل کنید تا محلولی شفاف و روشن به دست آید. قسمت هایی که نیاز به رنگ ندارند را با چسب کاغذی بپوشانید. سپس با یک برس ظریف نقاط مورد نظر را با دقت رنگ آمیزی کنید. در پایان چسب ها را بردارید و قسمت های رنگی را با دمای کم سشوار خشک کنید.

رنگرزی روکش چرمی

برای رنگ آمیزی روکش های چرمی به رنگ اکریلیک چرم و قلم مو با سری خشن نیاز دارید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، لازم است سه لایه رنگ اکریلیک روی جلد چرم بزنید. پس از اتمام هر لایه رنگ، 45 دقیقه صبر کنید و سپس لایه بعدی را اعمال کنید. پس از اعمال هر سه لایه رنگ، از نشستن یک شبه روی مبل خودداری کنید و بگذارید خشک شود.

از بین بردن خط و خش از روی چوب مبلمان

بازسازی مبل قدیمی با از بین بردن خط و خش از روی چوب مبلمان

گاهی اوقات پاها و سایر قسمت های چوبی مبل دچار خراش می شوند. راه حل های مختلفی برای از بین بردن آثار خراش روی چوب وجود دارد. به عنوان مثال، موم چوب و پاستل انتخاب های ایده آلی هستند. همچنین می توانید محلولی متشکل از مقادیر مساوی سرکه و روغن زیتون را انتخاب کنید.

ترمیم مبل های قدیمی با تعویض پایه های مبل

تعویض پایه مبل یکی دیگر از راه حل های مناسب برای ترمیم مبل های قدیمی است. با این کار مبل شما ظاهری کاملا جدید پیدا می کند. پایه های مبل در مدل ها و شکل های مختلف موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود مدل مناسب را انتخاب کنید. استفاده از این فرصت برای تنظیم ارتفاع مبل هنگام تعویض پایه ها توصیه می شود. تنظیم ارتفاع به مدل مبل بستگی دارد، اما در اکثر مدل های مدرن هر چه ارتفاع کمتر و نزدیکتر مبل به زمین باشد، ظاهر بهتری برای دکوراسیون داخلی خانه دارد.

نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-ر-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه-نو کردن مبل کهنه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *