مبل

مبل سبک وزن

مبل سبک وزن اگر می خواهید بدانید که مبلمان سنگین یا سبک بهتر است و چگونه تشخیص دهید که کدام یک استحکام و مزایای بیشتری دارد، باید چندین فاکتور مختلف را در نظر بگیرید. اول اینکه در مقایسه مبلمان یک اصل کلی از نظر وزن مشخص است. در این میان جابجایی و حمل این نوع اثاثیه سخت بوده و ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند.

 

مبل سبک وزن

مبل سبک وزن

مبلمان کم حجم

بنابراین مبلمان کم حجم با وزن سبک دارای مزیت سهولت جابجایی و حمل و نقل هستند. اما آیا می توان نتیجه گرفت که مبل سبک از نظر کیفیت و دوام بهتر از مبل سنگین است؟ قطعا برای تصمیم گیری و انتخاب بین این دو گزینه باید عوامل دیگری را نیز در وزن نهایی مبلمان در نظر بگیرید.

مبل سبک وزن

آیا با استفاده از وزن مبل می توان کیفیت را تعیین کرد؟

پاسخ این سوال قطعی نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در مجموعه هانی مبلمان سبک و سنگین هم طراحی و ساخته می شود که هر کدام بالاترین کیفیت را در متریال ساخت خود دارند. بنابراین تنها با در نظر گرفتن فاکتور وزن نمی توان در مورد کیفیت یک مبل قضاوت درستی داشت. اما به طور کلی باید چند فاکتور مهم را در این زمینه در نظر بگیرید.

به خصوص در صندلی های مدرن که از چوب ظریف تر و مواد ساده تری استفاده می کنند، وزن کم نشانه ضعف نیست.

نوع و کیفیت چوب

چوب گردو یکی از سنگین ترین انواع مواد اولیه است که از دیرباز در ساخت مبلمان استفاده می شده است. کیفیت چوب گردو بسیار بالا و رنگ آن تیره است. به همین دلیل در گذشته یکی از عواملی که نشان دهنده کیفیت یک مبل است وزن بالای آن بود.

در حالی که امروزه در ساخت اکثر انواع مبلمان راحتی و یا مبل استیل و نیمه استیل از چوب راش استفاده می شود. چوب راش به خصوص گونه سوپر راش گرجستان که هیواهوم نیز در اکثر محصولات خود از آن استفاده می کند در مقایسه با گردو بسیار سبک تر بوده و دارای مزایای فراوانی است.

نوع کویل مبلمان

در مورد مبلمان کلاسیک، راحت و مدرن که در این مجموعه طراحی و ساخته شده است، شاهد وزن بالاتری هستیم. دلیل آن استفاده از کلاف های چوب چنار است که وزن کار را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. گاهی دیده شده است که بسیاری از تولیدکنندگان از چوب نازک به ضخامت یک سانتی متر در کلاف استفاده می کنند که هم وزن کار را سبک می کند و هم از کیفیت و استحکام محصول نهایی می کاهد.

اما در هیواهوم از چوب به ضخامت 5 سانتی متر به صورت یکپارچه یا یکپارچه استفاده می شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار دارد و وزن بالایی را تحمل می کند. بنابراین، محصول نهایی سنگین تر خواهد بود.

مبل سبک بهتر است یا مبل سنگین؟

مبل یکی از دلایل آن استفاده بیشتر از چوب است. این لفاف همچنین به دلیل تسمه، فنر، دانه های پنبه و سایر مواد به کار رفته در داخل آن، نسبت به سایر مبلمان سنگین تر است. در نهایت اکثر محصولات تولید شده در هیواهوم از نوع سنگین هستند. به استثنای برخی از صندلی ها یا محصولاتی که نیاز به استفاده از مواد کمتر با وزن ذاتی سبک تر دارند.

مبل سبک وزن

از فوم استفاده کنید

در بیشتر موارد، تولیدکنندگان دیگر از فوم در مبلمان راحت یا کلاسیک استفاده می کنند. این امر وزن نهایی محصول را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به عنوان مثال در این عکس قسمتی از یکی از مبل های تولید شده در هیواهوم را مشاهده می کنید. در سطح مقطع این محصول، لفاف ها، فنرها و کلیه مواد داخلی به همراه نحوه عملکرد هر کدام نشان داده شده است. استفاده از این پیچیدگی ها با رعایت اصول ساخت یک مبل مستحکم و بادوام در نهایت می تواند منجر به تولید محصولی با وزن بالاتر شود.

چرا مبل های سبک محبوبیت بیشتری دارند؟

معمولا مبل هایی با وزن کم تقاضای بیشتری دارند و محبوبیت بیشتری دارند. چه در مبلمان کلاسیک و چه در انواع سلطنتی، مبل هایی که وزن کمتری دارند به دلیل قابل حمل بودن و قابل حمل بودن تقاضای بیشتری دارند. مبل های نئوکلاسیک و راحتی زیادی در بازار موجود است که به دلیل وزن کم بسیار محبوب هستند. اما آیا این ویژگی یکی از شاخص های برتری آنهاست؟

مزایا و معایب مبل های سبک

به طور طبیعی، جابجایی مبلمان سبک تر آسان تر است. جابجایی این محصولات در حین جابجایی آسانتر است. همچنین خانم‌های خانه‌دار می‌توانند هنگام تغییر دکوراسیون یا تمیز کردن و جاروبرقی راحت‌تر آن‌ها را جابه‌جا کنند. اما وزن کم مبل در بسیاری از موارد نشان دهنده استفاده از متریال بی کیفیت است. به طوری که با کوچکترین ضربه ممکن است پاها یا دسته اثاثیه شکسته یا آسیب ببینند. بنابراین عمر مفید آن کاهش می یابد، باید برای خرید مبلمان جدید هزینه بیشتری کنید.

این معایب در سایه مزایای دیگری که محصولات سبک تر دارند محو می شوند.

مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-مبل سبک وزن-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *